Acıbadem Üniversitesi 23 Mart – 24 Mayıs 2020 Uzaktan Eğitim Raporu için Tıklayınız.
Quiz ve Değerlendirme Uygulamaları
Final / Acıbadem İngilizce Yeterilik Sınavı (ACEPT) Uygulamaları
Arasınav / Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Arasınav / Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Sınav Uygulamaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Uygulama Dersleri
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Tez Savunmaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Tez Savunmaları
Arasınav Uygulamaları
Final / Bütünleme Sınav Uygulamaları
Tez Savunmaları
Üniversitemiz bünyesinde COVID 19 küresel salgını nedeniyle 23 Mart 2020 tarihinden itibaren uzaktan öğretime geçilmiş ve öğretim elemanlarına süreç hakkında bilgi vermek amacıyla web sitemiz üzerinde https://www.acibadem.edu.tr/pandemi/uzaktan-egitim alanında Öğretim Elemanları için SSS- Sıkça Sorulan Sorular alanı oluşturulmuş, Uzaktan Öğretim Sistemlerinin kullanımı ile ilgili kılavuzlar yayınlanmış, Rektörlüğümüz ve bazı akademik birimler tarafından online eğitimler verilmiştir.
EĞİTİMİ VEREN AKADEMİK BİRİM | EĞİTİM TARİHİ | EĞİTİMİN VERİLDİĞİ PLATFORM | EĞİTİM İÇERİĞİ |
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Hazırlık Sınıfı | 17.04.2020 13:30:00 | Zoom.us Meeting ID: 706 724 5268 | Uzaktan Eğitim Sürecinde Akran Gözlemi (Peer-Observation) |
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Hazırlık Sınıfı | 22.04.2020 15:00:00 | Zoom.us Meeting ID: 934 9718 1949 | Flipped Classroom |
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Dersleri | 18.03.2020 | zoom.us | Active Use of ACU LMS- Q&A (ACU LMS Aktif Kullanımı-Soru&Cevap) |
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Dersleri | 1.04.2020 | zoom.us | UPDATED ASSESSMENT CRITERIA-Q&A (GÜNCEL DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ-SORU&CEVAP) |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı | 6.04.2020 | Zoom | Eğitimci gözü ile online eğitme bir bütün olarak bakmak |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı | 7.04.2020 | Zoom | Acil durumlarda program geliştirme |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı | 8.04.2020 | Zoom | Ölçme değerlendirme temel kavramları ve ÖD uzaktan yapılabilir mi? |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı | 9.04.2020 | Zoom | Eğitim açısından teknoloji kullanımı |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı | 21.04.2020 | Cisco Webex | Web of Science Core Collection: Keşif burada başlıyor! |
Tıp Fakültesi | 06.04.2020 | Zoom | Eğitimci gözü ile online eğitme bir bütün olarak bakmak için tıklayınız. |
Tıp Fakültesi | 07.04.2020 | Zoom | Acil durumlarda program geliştirme için tıklayınız. |
Tıp Fakültesi | 08.04.2020 | Zoom | Ölçme değerlendirme temel kavramları ve ÖD uzaktan yapabilir mi? |
Tıp Fakültesi | 09.04.2020 | Zoom | Eğitim açısından teknoloji kullanımı için tıklayınız. |
Üniversitemiz bünyesinde COVID 19 küresel salgını nedeniyle 23 Mart 2020 tarihinden itibaren uzaktan öğretime geçilmiş ve öğrencilerimize süreç hakkında bilgi vermek amacıyla,
Acıbadem Üniversitesi afiliye hastaneleri bünyesinde 29 Nisan 2020 itibariyle Covid-19 hasta verileri aşağıdaki gibidir.
|
HİZMET VERİLEN TOPLAM HASTA SAYISI |
POLİKLİNİK HİZMETİ ALAN TOPLAM HASTA SAYISI |
YATARAK SAĞLIK HİZMETİ ALAN TOPLAM HASTA SAYISI |
YOĞUN BAKIMDA SAĞLIK HİZMETİ ALAN TOPLAM HASTA SAYISI |
TABURCU OLAN TOPLAM HASTA SAYISI |
|
ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ ATAKENT HASTANESİ |
Evet |
2715 |
2574 |
402 |
222 |
295 |
ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ MASLAK HASTANESİ |
Evet |
1930 |
1857 |
381 |
42 |
361 |
Altkümelere göre hastalar birden fazla başlık altında sayılmış olabilir (örneğin, bir hasta poliklinik başvurusu sonucunda yatarak sağlık hizmeti alıyorsa, hem “poliklinik hizmeti alan toplam hasta sayısı” başlığında, hem “yatarak sağlık hizmeti alan toplam hasta sayısı” başlığında sayılmaktadır).
Yürütücü Adı |
Proje Adı |
Başvurulduğu Çağrı |
Proje Özeti |
Durumu |
Aylin Özdemir Bahadır (Yürütücü) |
COVID-19’a Karşı Nötralizan Antikor Geliştirilmesi |
TÜBİTAK 1004 Programı |
Projede tüm dünyayı etkisi altına alan SARS-CoV-2 virüne karşı TÜBİTAK MAM Gen Mühendisliği ve Biyoteknolojisi Enstitüsü bünyesinde mevcut olanak ve teknolojiler kullanılarak, kısa zamanda bir nötralizan antikor yapısının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Devam Ediyor |
Prof. Dr. Ercüment Ovalı |
Attenüe COVİD-19 Virüs Bazlı Aşı Üretimi |
TÜBİTAK 1004 Programı |
Yapılacak olan çalışmada inaktif COVID-19 virüsü kullanılarak COVID-19 bazlı aşı üretimi ve bu aşının sağlıklı BALB-C farelerde aktif bağışıklık oluşturması öngörülmektedir. |
Devam Ediyor |
Prof. Dr. Ercüment Ovalı |
İnaktif COVİD-19 Aşı Üretim Modellemesi ve Faz I Klinik Etkinlik ve Güvenlilik Çalışması |
Klinik çalışma için TUSEB davet mektubu ile Covid 19 aşısı geliştirmek üzere proje teklifi sunulmuştur. |
Yapılacak olan çalışmada inaktif COVID-19 virüsü kullanılarak COVID-19 bazlı aşı üretimi ve bu aşının sağlıklı BALB-C farelerde aktif bağışıklık oluşturması öngörülmektedir. |
Devam Ediyor |
Prof. Dr. Ercüment Ovalı |
COVİD-19 İmmünglobulince Zengin Plazma Fraksiyasyonu |
TÜBİTAK 1004 Programı |
Pasif immünite oluşturmak amacıyla COVID-19 geçirmiş ve iyileşen hasta plazmalarından immünglobulinler elde edilecektir. Bu immünoglobulinler in-vitro plaque assay ile etkinliği gösterildikten sonra klinik uygulamaya hazır hale getirilecektir. |
Devam Ediyor |
Prof. Dr. Ercüment Ovalı |
COVİD-19 Tedavisinde Risk Stratifiye Biyolojik Düzenleyicilerin Etkinliği: Faz 2 Çalışma |
Klinik çalışma için TUSEB- İlaç geliştirme alanında uygulamalı proje iş birliği çağrısı kapsamında proje teklifi sunulmuştur. |
T hücre fonksiyonlarını M2 kaynaklı IDO üzerinde yavaşlatmak. MKH tüm bunları yaparken immün hücrelerin patojen etkinliğini bozmadığı gibi mezenkimal hücrelerden salgılanan siRNA’lar üzerinden viral replikasyonu yavaşlatabilmektedir. |
Devam Ediyor |
Dr. Derya Dilek Kançağı |
Yoğun Bakım Hastalarında Virüs Spesifik T Lenfositlerin Klinik Etkinlik ve Güvenlilik Çalışması |
Klinik çalışma için TUSEB- İlaç geliştirme alanında uygulamalı proje iş birliği çağrısı kapsamında proje teklifi sunulmuştur. |
Hedef virüse karşı immünitesi olan donör T lenfositlerinden tedavi amaçlı birden çok virüse karşı etkin hücresel tedavi ürünü elde etmek ve yoğun bakım ünitesinde COVİD-19 kaynaklı akciğer semptomları kontrol altına alınamayan (lenfosit sayısı<800/ul), mevcut tedavi seçeneklerinin yeterlik almadığı durumlarda kullanılabilecek olan ürünün transferini sağlayarak bağışıklık sitemini güçlendirmek. |
Devam Ediyor |
Dr. Cihan Taştan |
Dornaz Alfa Tedavisinin COVİD-19 Hastalarında Klinik Etkinlik ve Güvenliliği |
Klinik çalışma için TUSEB- İlaç geliştirme alanında uygulamalı proje iş birliği çağrısı kapsamında proje teklifi sunulmuştur. |
Kistik fibrozis tedavisinde mukolitik bir ajan olarak etkin şekilde kullanılan dornaz alfa sahip olduğu rekombinant insan DNAaz özelliği sayesinde alveoller üzerinde bariyer oluşturan sıvıdaki yoğun serbest DNA içeriğini parçalayarak sıvının viskozitesini azaltacak ve havalanmanın artmasını sağlayacaktır. |
Devam Ediyor |
EĞİTİMİ VEREN AKADEMİK BİRİM |
EĞİTİM |
EĞİTİMİN |
EĞİTİM |
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Hazırlık Sınıfı |
17.04.2020 13:30:00 |
Zoom.us Meeting ID: 706 724 5268 |
Uzaktan Eğitim Sürecinde Akran Gözlemi (Peer-Observation) |
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Hazırlık Sınıfı |
22.04.2020 15:00:00 |
Zoom.us Meeting ID: 934 9718 1949 |
Flipped Classroom |
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Dersleri |
18.03.2020 |
Active Use of ACU LMS- Q&A (ACU LMS Aktif Kullanımı-Soru&Cevap) |
|
Yabancı Diller Koornitatörlüğü-İngilizce Dersleri |
1.04.2020 |
UPDATED ASSESSMENT CRITERIA-Q&A (GÜNCEL DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ-SORU&CEVAP) |
|
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı |
6.04.2020 |
Zoom |
Eğitimci gözü ile online eğitme bir bütün olarak bakmak |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı |
7.04.2020 |
Zoom |
Acil durumlarda program geliştirme |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı |
8.04.2020 |
Zoom |
Ölçme değerlendirme temel kavramları ve ÖD uzaktan yapılabilir mi? |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı |
9.04.2020 |
Zoom |
Eğitim açısından teknoloji kullanımı |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu – Podoloji Programı |
21.04.2020 |
Cisco Webex |
Web of Science Core Collection: Keşif burada başlıyor! |
Tıp Fakültesi |
06.04.2020 |
Zoom |
Eğitimci gözü ile online eğitme bir bütün olarak bakmak için tıklayınız. |
Tıp Fakültesi |
07.04.2020 |
Zoom |
Acil durumlarda program geliştirme için tıklayınız. |
Tıp Fakültesi |
08.04.2020 |
Zoom |
Ölçme değerlendirme temel kavramları ve ÖD uzaktan yapabilir mi? |
Tıp Fakültesi |
09.04.2020 |
Zoom |
Eğitim açısından teknoloji kullanımı için tıklayınız. |
Acıbadem Üniversitesi bünyesinden yer alan Biyotasarım Merkezinde Covid-19 çalışmaları kapsamında 77 adet yüz kalkanı üretimi, oksijen splitter aparat tasarımı, kulak arkası cerrahi maske tokası tasarımı, UV dezenfeksiyon cihazı tasarımı, 1 adet UV dezenfeksiyon cihazı üretimi, yeni doğan yüz kalkanı tasarımı, 5 adet yeni doğan yüz kalkanı üretimi yapıldı.
Eczacılık Fakültemiz tarafından yaklaşık 4.000 lt el dezenfektanı üretimi yapılmıştır.
Acıbadem Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından Covid-19 kapsamında yapılanlar:
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi’nde 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde tüm ön lisans, lisans ve lisansüstü programları ve İngilizce Hazırlık Bölümünde örgün eğitim kapsamında verilen teorik dersler ve uygulamalı eğitimler içinde yer alan bazı teorik dersler 23 Mart 2020 pazartesi gününden itibaren uzaktan eğitim yolu ile verilmeye başlanmış olup, mevcut Eğitim Yönetim Sistemi (EYS) altyapımız Öğrenci Bilgi sistemine (OBS) ne entegre eşzamanlı 2000 öğrencinin katılabildiği 45 sanal sınıf kapasitesine çıkılmak suretiyle arttırılarak 30 Mart 2020 tarihi itibarıyla uzaktan eğitimde ağırlıklı olarak senkron uzaktan eğitime geçilmiştir. Üniversitemizde Ocak 2019 de EYS ‘de tüm düzeylerdeki derslerin OBS entegrasyonu tamamlanarak Şubat 2019 da bazı bölümlerde deneme kullanımına başlanmıştır. 2019 yılı içinde tüm birimlerdeki öğretim üyelerine EYS nin tüm fonksiyonlarının anlatıldığı eğitimler kampüste yüz yüze teorik olarak ve bilgisayar laboratuvarında uygulamalı olarak yapılmıştır. 2019 LMS Eğitimleri için tıklayınız.
Öğretim Üyeleri ile EYS eğitimlerine yönelik bilgilendirme kılavuzları FDF formatında ve anlatımlı videolar şeklinde hazırlanarak iletilmiş olup, bu dokümanlar WEB sitesinde de yer almaktadır. LMS Eğitim videoları ve EYS eğitmen kılavuzları.
Yeni EYS sistemi, 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz döneminden itibaren daha önce de başka bir EYS üzerinden verilmekte olan Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM) nde 2547 sayılı kanunun 5i kapsamındaki derslerde asenkron uzaktan eğitim ve örgün öğretimdeki diğer derslere destek olmak üzere asenkron olarak ders materyallerinin paylaşıldığı, eğiticiler ve öğrenciler arasında etkin iletişim sağlandığı bir platform olarak etkin olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Bu bağlamda Üniversitemizde ağırlıklı olarak asenkron, kısmen senkron uzaktan eğitime geçilen 23 Mart 2020 tarihinden itibaren öğretim üyelerine EYS üzerinde sanal sınıf uygulamaları ve ders materyalleri oluşturma konularındaki bilgilerini pekiştirmek üzere ek online eğitimler verilmiş (Online EYS Eğitimi Alan Öğretim Üyeleri -2020), öğrencilere gerekli bilgilendirme ve duyurular düzenli olarak yapılmış , öğretim üye ve öğrencilere kesintisiz teknik destek veren EYS destek hattı kurularak Üniversitenin genelinde 30 Mart 2020 den itibaren senkron uzaktan eğitim yaygınlaştırılmıştır.
EYS altyapısının önceden kurulmuş ve OBS sistemi ile entegrasyonu sayesinde tüm derslerin sisteme tanımlı olması, geçtiğimiz yıl öğretim üyelerine yönelik eğitimlerin büyük oranda tamamlanarak 2019-2020 Eğitim yılından örgün öğretime destek olmak üzere platformun kullanılıyor olması ve öğretim üyeleri ve öğrencilerin sisteme aşina olmaları uzaktan eğitime geçilen 23 Mart 2020 tarihinden itibaren sürece çabuk adaptasyonda büyük katkı sağlamıştır.
Her ne kadar hızlı geçilen bu süreçte başlangıçta sorunlarla karşılaşılmış olsa Üniversitemizde kısa süre içinde yöneticilerimiz, akademik ve idari personelimiz ve öğrencilerimizin yoğun gayreti ve motivasyonları ile adaptasyon kısa sürede gerçekleşmiş ve uzaktan eğitim benimsenmiştir. EYS üzerinden gerçekleştirilen senkron ve senkron yapılan tüm dersler kayıt alına alınmakta olup, akademik birimlerden Rektörlüğe haftalık olarak uzaktan eğitim ile ilgili ders bazında ayrıntılı rapor iletilmekte ve bu raporlardaki bilgiler EYS destek ekibi tarafından doğrulanarak veriler haftalık olarak güncellenen raporlar halinde WEB’de paylaşılmaktadır. (2019-2020 BAHAR DÖNEMİ UZAKTAN EĞİTİM RAPORU İÇİN TIKLAYINIZ .)
Uzaktan eğitime Ülkemizi ve tüm dünyayı etkileyen beklenmeyen ve zor şartlarda geçilmiş olmasına rağmen, olağanüstü durum geçtikten sonra da kısa sürede bu konuda edinilen tecrübeden yararlanılarak Üniversitemizde önümüzdeki eğitim dönemlerinde daha yapılandırılmış programlar ile bazı derslerin uzaktan eğitim ile de verilmesi konusundaki çalışmaların yapılması gerektiğini düşünmekteyiz.
Covid 19 pandemisinin toplum ve birey sağlığını ilgilendiren olumsuz etkilerinin büyük oranda azalacağı dönemde bile belirli bir süre sosyal mesafenin korunması ve diğer hijyen kurallarına uyulması konusundaki kısıtlamalara dikkat edilmesine devam edilmesi öngörüsü ile Üniversitemizde tüm Lisansüstü, Lisans ve Ön Lisans Programlarının tüm derslerini kapsayacak şeklide 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz ve Bahar dönemlerinde hangi dersin uzaktan eğitim ile tamamen veya kısmen verilebileceğine ilişkin kapsamlı bir çalışma yapılmış , akademik birimlerden veriler ve konu ile ilgili birim yöneticilerinin düşünceleri alınmıştır.
Yapılan değerlendirmelerde 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz ve gerekirse Bahar dönemindeki derslere aşağıda yer alan tabloda belirtilen oranlarda uzaktan eğitim ile devam edilebileceği belirlenmiştir. (2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Açılacak Dersler Excel tablosu için tıklayınız.)
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılında derslerin bir bölümünün uzaktan eğitim ile tamamen veya kısmen verilmesi durumunda, sınavlarının yine sosyal mesafe ve sağlığın korunmasına yönelik tüm kişisel ve kurumsal tedbirler alınarak öğrencinin örgün öğretimde olduğu gibi kampüse gelerek uygulanması görüşü ağırlıklı olarak benimsenmektedir. Ancak sınavlar ile ilgili kararların güz döneminde eğitime başladıktan sonra pandemi sürecinde gelinen nokta ve YÖK tarafından alınacak kararlar dikkate alınarak Üniversite Senatosu tarafından alınması planlanmaktadır.