Ana içeriğe atla

Uzaktan Eğitim Hakkında Önemli Bilgilendirme

**Sevgili Öğrencilerimiz** Covid-19 Pandemisinden dolayı Yüksek Öğretim Kurumlarında verilen ara nedeniyle 2019-2020 akademik yılı bahar döneminde eğitim- öğretim faaliyetlerindeki aksamanın en aza indirgenmesi için YÖK tarafından verilen onay ile Üniversitemizin **tüm ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarında** örgün eğitim kapsamında verilen teorik dersler ve uygulamalı eğitimler içinde yer alan bazı teorik anlatımlar **23 Mart 2020 pazartesi gününden itibaren uzaktan eğitim yolu ile verilecektir.** Bu tarihte tüm teorik dersler **EYS (LMS)** üzerinden asenkron olarak başlayacak, altyapı çalışmaları büyük ölçüde tamamlanan senkron (eşzamanlı) eğitime de sizlere daha sonra duyurusu yapılacak en kısa sürede başlanacaktır. Üniversitemizde Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) için size verilen şifreler ile girebildiğiniz **Eğitim Yönetimi Sistemi (EYS)** / Learning Management System (LMS) halen bazı derslerde örgün eğitime destek olmak amacıyla asenkron (eşzamanlı olmayan) olarak ders materyellerinin paylaşılması, ödevlerin iletilmesi gibi pek çok alanda kullanılmaktadır. Daha önce de iletilen LMS Öğrenci Kullanım Kılavuzu size gönderilen e posta ekinde yer almaktadır. Öğrencisi olduğunuz Fakülte/ Yüksekokul/ Enstitü tarafından sizlerle iletişime geçilerek uzaktan eğitim ile derslerinizin yürütülmesi konusunda ayrıntılı bilgi paylaşılacaktır. Sınavlar, uygulamalı dersler (Laboratuvar eğitimleri, stajlar gibi), yaz okulu gibi konular YÖK tarafından alınacak kararlar uyarınca daha sonra belirlenecek ve sizlere iletilecektir. Tüm dünyayı etkileyen bu olağanüstü süreçte mağduriyet yaşamamanız ve eğitiminizin aksamaması için Rektörlüğümüz, Öğretim Üyelerimiz ve İdari Personelimiz çok kısa süre içinde organize olmaya ve Üniversitemizde uzaktan eğitimin hayat geçirilmesi için tüm olanaklarını seferber etmeye en üst düzeyde gayret göstermektedir. Uzaktan eğitimin uygulamasını başarıyla gerçekleştirebilmemiz için sizlerin de bu sürece etkin katılımınız ve Öğretim Üyelerimizin sizlere ileceği yönlendirmeleri dikkate almanız büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda; - Tüm öğrencilerin EYS sistemine giriş yapması ve 2019-2020 bahar dönemi için kayıtlı oldukları dersler için yüklenmiş olan ders materyallerine ve eğitim dokümanlarına ulaşması gerekmektedir. OBS şifresi ile sorun yaşayan öğrencilerimiz Öğrenci İşleri Müdürlüğü ile e-posta aracılığıyla iletişime geçerek destek alabilirler. - Rektörlük tarafından yapılacak genel duyurular sizlere WEB sitesi, e-posta veya kısa mesaj yoluyla yapılacaktır. Ayrıca her dersin sorumlu öğretim üyesi sizlerle iletişime geçerek kendi dersinin yürütülmesi için ayrıntılı bilgiyi sizlere ilecektir. Lütfen bu duyuruları dikkatli bir şekilde takip ediniz. - 23 Mart 2020 pazartesi gününden itibaren başlayacak asenkron (eşzamanlı olmayan) uzaktan eğitim ders materyallerinin hangi öğrenci tarafından ne süre ile kaç kez izlendiği dersi veren öğretim üyesi tarafından EYS üzerinden takip edilebilmekte ve raporlanabilmektedir. Bu takip yoklama yerine kullanılacağı için dersten sorumlu öğretim üyelerinin sizlere ileteceği öneriler doğrultusunda dersin verileceği hafta için geçerli olan ders materyellerinin sizler tarafından mutlaka okunması gerekmektedir. - EYS üzerinden öğretim üyeleri sizlere ödev verebileceklerdir. Ödevlerin yönetimi dersten sorumlu öğretim üyesinin yetkisindedir. - EYS sistemi öğretim üyeleri tarafından sizlere duyuru, geri bildirim alma vs. gibi yazılı iletişim platformu olarak da kullanılabilir. Bu yazışmaları öğrencilerin takip etmesi beklenmektedir. - Senkron (eşzamanlı) uzaktan eğitim ile ilgili duyuru ve LMS içinde yer alan sanal sınıf uygulaması kullanım kılavuzu sizlere önümüzdeki günlerde iletilecektir. Bu kılavuzda yer alan talimatlara uymanız ve senkron verilen derslere canlı olarak bağlanmanız gerekmektedir. İnternet erişimi olan cep telefonu, bilgisayar ve tabletler aracılığı ile dersleri izlemeniz, dersi anlatan öğreten üyelerine soru sormanız mümkün olabilecektir. EYS (LMS) ile ilgili her türlü soru ve teknik destek taleplerinizi EYS Destek Ekibine (EDE) egitim.teknolojileri@acibadem.edu.tr e-posta yoluyla iletebilirsiniz. **LÜTFEN KONU İLE İLGİLİ OLARAK ÖĞRENCİSİ OLDUĞUNUZ FAKÜLTE/ YÜKSEKOKUL/ ENSTİTÜ/ İNGİLİZCE BÖLÜM BAŞKANLIĞINDAN GELECEK BİLGİLENDİRMELERİ BEKLEYİNİZ VE DİKKATE ALINIZ.** İşbirliğiniz ile en iyi şekilde yürütmeye gayret edeceğimiz uzaktan eğitim sürecinde derslerinizde başarılar dileriz. **ACIBADEM MEHMET ALİ AYDINLAR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ**