ASEGEM tarafından gerçekleştirilen süreç yönetimi destekleme çalışmaları temel olarak beş aşamadan oluşmaktadır. Kurumlar ilgili gelişim projelerinde bu aşamaların tamamında destek alabildikleri gibi kısmen de katkı talebinde bulunabilirler.
A. İhtiyaç ve hedef belirleme çalışmaları ve stratejik eylem planın oluşturulması (Olağanüstü durumların kurum tarafından yönetimine yönelik ihtiyaç ve hedef belirlemesine yönelik çalışmalar)
B. İlgili Kurulların Planlanması / Geliştirilmesi ve Desteklenmesi (Kurum içerisinde olağanüstü koşulların yönetiminde görev alacak kurulların oluşturulması ve desteklenmesi)
C. Doküman Geliştirme ve Değerlendirme (Dokümanların geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve güncelleme önerilerinin yapılması)
D. Mekanların Değerlendirilmesi (Çalışma alanlarının sürece uygunluğunun değerlendirilmesine yönelik çalışmalar)
E. Kurumsal Eğitimler (Kurumun oluşan olağanüstü durum ile ilgili eğitim stratejisinin belirlenmesi ve desteklenmesi)