Her akademisyenden, yayınları başta olmak üzere tüm akademik faaliyetlerini AVESİS’te düzenli olarak kayıt altına alması ve güncel tutması beklenmektedir.
Mütevelli Heyeti tarafından onaylanan 2024 PAPD takvimi ve uygulama esasları Rektörlük tarafından tüm akademisyenlere duyurulur.
2024 PAPD Süreci:
- Başvuru, değerlendirme, ilan ve itiraz süreçleri Rektörlük tarafından ilan edilen PAPD takvimine uygun olarak http://apsis.acibadem.edu.tr/ adresinden kullanımda olan Acıbadem Üniversitesi Akademik Performans Değerlendirme Süreç Yönetim Sistemi (APSİS) üzerinden yürütülür.
- Akademisyenlerin başvuruda kullanacakları faaliyetleri AVESİS’te kişisel alanlarına eklemeleri zorunludur.
- Başvuru aşamasında akademisyenlerin faaliyetleri APSİS tarafından AVESİS’ten çekilerek başvuru alanına eklenir. Özdeğerlendirme de APSİS üzerinden ilgili alanlar doldurularak gerçekleştirilir. Ancak varsa AVESİS’te tanımlı olmayan faaliyetler ile Dekanlık/Müdürlük tarafından talep edilen ek veriler akademisyenler tarafından manuel olarak APSİS üzerinden başvurularına eklenir.
4. Başvuruda beyan edilen faaliyetlerin eksiksiz olması ve özdeğerlendirme ve hedeflere yönelik açıklamaların akademisyenlerin ilgili dönemde gerçekleştirdiği, üzerinde çalışmakta olduğu, zamanını vermiş olduğu her türlü mesleki etkinliği (klinik hizmet dışında) içerecek şekilde kapsamlı olması son derece önemlidir. Bu suretle, başvuruları gözden geçirecek olan Dekanın/Müdürün, sözel iletişime gerek kalmaksızın akademisyenin etkinliklerini bütüncül ve eksiksiz olarak değerlendirebilmesi hedeflenmektedir.
5. Dekanlık/Müdürlük başvuruları gözden geçirir ve varsa ilave bilgi/açıklama sağlanmasına yönelik taleplerini APSİS üzerinden akademisyenlere iletir.
6. Dekanlık/Müdürlük değerlendirilen her akademisyen için program/bölüm/anabilim dalı başkanının görüşlerini alır.
7. Dekanlık/Müdürlük değerlendirme sürecinde aşağıda belirtilen akademisyenler ile öncelikli olarak yüz yüze görüşmeler yapar. Ancak gerekli görülmesi halinde tüm akademisyenlerle de yüz yüze görüşmeler yapılabilir.
a. Üniversite kadrosunda ilk tam takvim yılını dolduran (PAPD sürecine ilk kez katılan) akademik personel
b. 2023 PAPD’de “Beklenenin Altında Başarılı” ya da “Başarısız” olarak değerlendirilen akademik personel
c. Doktor öğretim üyeleri, öğretim görevlileri ve araştırma görevlileri.
8. Dekan/Müdür PAPD sürecine katılım gösteren öğretim elemanları ile gerçekleştirdiği yüz yüze görüşmelerde ilgili akademisyenin çalışmaları konusunda bilgi alır, araştırmalarına kurumun nasıl daha fazla yardımcı olabileceği, eğitime ve kuruma katkısının nasıl artırılabileceği konularında akademisyeni dinler; bir önceki yıla ait akademik değerlendirmesini ve bir sonraki yıla yönelik beklentilerini paylaşır.
9. Dekan/Müdür, başvuruda beyan edilen faaliyetler, yüz yüze yapılan görüşmeler ile program/bölüm/anabilim dalı başkanlarının görüşlerini de dikkate alarak her bir akademisyen için kategoriler düzeyinde (araştırma, eğitim, kuruma/topluma hizmet ve başarılar ve tanınırlık) ve toplam performans değerlendirmesini APSİS üzerinde karara bağlar. Dekan/Müdür birimdeki tüm akademisyenler için değerlendirmelerini tamamladığında değerlendirme sonuçlarını içeren raporunu APSİS üzerinden Rektörlüğe iletir.
10. Performans değerlendirmesinde kullanılacak skala aşağıdaki şekildedir:
● Olağanüstü başarılı
● Beklenenin üzerinde başarılı
● Başarılı
● Beklenenin altında başarılı
● Başarısız
11. İlgili Dekanlık/Müdürlük tarafından iletilen değerlendirme sonuçları Rektörlük tarafından incelenir. Rektörlük gerekli gördüğü durumlarda akademisyenlerden ek bilgi/açıklama talep edebilir. Üniversite genelinde standart bir yaklaşımın sağlanmasına yönelik olarak akademisyenler için yapılan başarı seviyesi değerlendirmelerinin revize edilmesi hususunda ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe öneride bulunabilir. Revizyon varsa Dekanlık/Müdürlük tarafından APSİS üzerinden Rektörlüğe iletilir.
12. Rektörlük tüm akademisyenlere yönelik performans değerlendirme sonuçlarını APSİS üzerinden akademisyenlere iletir.
13. Akademisyenler varsa değerlendirme sonuçlarına yönelik itirazlarını ilan edilen takvime uygun olarak gerekçeleri ve varsa destekleyici belgeleri ile APSİS üzerinden Rektörlüğe iletir.
14. Rektörlük ilgili Dekan/Müdür ile görüşerek itirazları ilan edilen takvime uygun olarak karara bağlar, nihai değerlendirme kararlarını APSİS üzerinden akademisyenlere iletir ve süreci sonlandırır.
2024 PAPD Süreci sonrasında:
1. Mütevelli Heyeti performans değerlendirme sonuçlarını da dikkate alarak sözleşmesi yenilenmeyecek akademisyenlerle ilgili karar alır.
2. Sözleşme yenilenmesi uygun görülen akademisyenlere İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından sözleşmeleri iletilir.
3. Sözleşmesi yenilenecek akademisyenler sözleşmeyi iki nüsha ve ıslak imzalı olarak kapalı zarf içerisinde en kısa sürede İnsan Kaynakları Müdürlüğü’ne teslim eder.
4. Sürecin tamamlanmasını izleyen akademik yıl süresince Dekan/Müdür arzu ettiği öğretim elemanları ile gerekli gördüğü sıklıkta bir araya gelebilir ve herhangi bir değerlendirme başlığında devam niteliğindeki görüşmelerini sürdürebilir.
DİĞER KONULAR
1. Daha önce Rektör, Rektör yardımcısı veya Dekan/Müdür pozisyonlarında bulunmuş akademisyenlerin değerlendirmeleri bağlı olduğu Dekanlık/Müdürlük, halen Rektör yardımcısı, Dekan ve Müdür olan akademisyenlerin değerlendirmeleri Rektörlük tarafından yapılır.
2. 2024 PAPD sürecine 2023 yılının tamamını Üniversite kadrosunda geçirmiş olan akademisyenler katılacaktır.
3. Akademisyenlerin PAPD sürecine katılmamaları bir sonraki dönemde sözleşme yenileme talepleri olmadığı şeklinde değerlendirilecektir. Zorunlu nedenlerle PAPD sürecine katılamayan akademisyenler, mazeretleri ile birlikte sözleşme yenileme konusundaki taleplerini 1 Eylül 2024 tarihine kadar bağlı bulundukları Dekanlık/Müdürlüğe iletebilirler.