Ana içeriğe atla

Amaçlar

1.    Teorik bilgi ve klinik beceriler ışığında topluma ve bireye özgü kapsamlı değerlendirme ve kanıta dayalı tedavi yöntemlerini etik biçimde uygulayan,
2.    Mesleğindeki gelişmeleri takip eden, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyen, araştıran ve multidisipliner ekip çalışmasına önem veren,
3.    Ulusal ve uluslararası düzeyde yetiştirdiği mezunları ile alanında tercih edilen sağlık profesyonellerini yetiştirmektir.

Hedefler

1.    Üniversitemizin ve bölümümüzün temel değerlerini benimsemiş, 
2.    Bağımsız davranabilen, inisiyatif kullanan, problem çözebilme becerisine sahip, 
3.    Yaratıcı düşünen, uygulayan ve toplum yararını gözeten mezunlar yetiştirmektir.

 

Vizyon

Ulusal ve uluslararası standartlarda sunduğu eğitimiyle, bu platformlarda tercih edilen mezunlar yetiştirmek, eğitim, araştırma ile hizmette öncü ve yenilikçi; Türkiye’nin en iyi fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümlerinden biri olmaktır.

Misyon

Evrensel ve kültürel değerler ışığında, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri takip eden; hem teorik hem de uygulamalı eğitim ve öğretimi mesleki hayatta en üst seviyede kullanabilen; araştıran, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyen, iletişim becerileri yüksek, toplum yararına çalışan, yaşam kalitesinin geliştirilmesinde etkin olan, mesleki hak ve sorumluluklarının bilincinde, etik değerlerden ödün vermeyen fizyoterapistler yetiştirmek; bilimsel araştırmalar yaparak, bilime ve topluma katkıda bulunmak; ulusal ve uluslararası düzeyde mesleğimizi, üniversitemizi ve ülkemizi temsil etmektir.

Temel Değerler

  • Bilimsellik
  • Etik ilkelere bağlılık
  • Çağdaşlık
  • Empati
  • Saygı
  • Adil olma
  • Şeffaflık
  • Düşünce ve ifade özgürlüğü
  • Topluma hesap verebilirlik
  • Etkin iletişim becerileri
  • Yaşam boyu öğrenme
  • Mesleki bilinç

İç paydaşlar

  • Üst Yönetim
  • Öğrenciler
  • Akademik Personel
  • İdari Personel
  • Afiliye Hastaneler (Acıbadem Maslak ve Acıbadem Atakent Hastanesi)

Dış Paydaşlar

  • Üniversitenin Diğer Fakülte ve Bölümleri

  • Mezunlar

  • Acıbadem Sağlık Grubu

  • Fizyoterapist İstihdamı Bulunan ve Klinik Uygulama Yönergesi’ne Uygun Sağlık ve Eğitim Kurumları 

  • Öğrenci Yakınları

  • İl Sağlık Müdürlüğü

  • Diğer Üniversiteler

  • Hasta ve Hasta Yakınları

  • Meslek Örgütleri

  • Toplum

Program Yeterlilikleri

1-    Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kullanabilme becerisini geliştirir.
2-    Fizyoterapi ve rehabilitasyona ait ölçme ve değerlendirme metotlarını kullanarak, birey üzerinde gereken analizleri yapabilecek temel kuramsal ve uygulamalı meslek       bilgisini kazandırır. Değerlendirme ile ilgili kazanılan bilgileri bireyin bütüncül tedavisi ile ilişkilendirir. Elde ettiği bilgilerin ise etkin ve güvenli bir şekilde belgelenmesini sağlar. 
3-    Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile bunu destekleyen alanlarda, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak uygulama sürecinde şartlara göre klinik analiz yapar. Analizleri eleştirel bir yaklaşımla bütünleştirir ve problem çözme ile karar alma süreçlerinde kullanımı için katkı sağlar. 
4-    Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları ile ilgili çağdaş yöntemleri/araçları seçip, yorumlama ve kullanma becerisini kazandırır.
5-    Birey ve toplum sağlığına yönelik konularda yeterli bilgi ve beceriye sahip olup koruyucu/destekleyici/geliştirici fizyoterapi programları oluşturur.
6-    Bireysel ve ekip (inter/multidisipliner) olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi kazandırır. Mesleğin evrensel etik prensipler çerçevesinde uygulanmasını destekler. 
7-    Hayat boyu öğrenme prensibini içselleştirir. Araştırma yapma, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme, yorumlama ve yeni fikirler geliştirme becerisi kazandırır.
8-    Mesleki görev, uygulama ve sorumluluklarının hem evrensel hem de toplumsal boyutlardaki etkilerini, hukuksal sonuçlarını benimsetir. Kalite yönetimi, çevre ve kültürel değerlerin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalığı güçlendirir. 
9-    Meslektaşlar, hastalar ve toplum ile etkin iletişim (sözlü ve yazılı) kurma becerisi kazandırır. Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için İngilizcenin en az “Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi”nde kullanılmasını sağlar. 
10-  Alanında bilgiye ulaşmak, yaygınlaştırmak için güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini en az “Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde” bilgisayar yazılımının etkin biçimde kullanımını destekler.

 

             Güçlü Yönler

  • ÖSYS tercih sonuçlarına göre Türkiye’deki bölümler arası sıralamada üst sıralarda yer alması

  • Ulusal düzeyde akreditasyon 

  • Çağdaş, özgün ve kanıta dayalı lisans eğitim program planı

  • Öğrenci Merkezli Eğitim (ÖME) uygulamasına geçiş sürecinde yapılan pilot çalışmalar 

  • Geniş bir yelpazede sunulan uygulamalı dersler

  • Çift ana dal ve yan dal fırsatları

  • Üniversitenin gelişmiş eğitim altyapısı ve olanakları 

  • Dinamik, genç, motivasyonu yüksek, yenilikçi, alanında nitelikli ve klinik deneyime sahip öğretim elemanlarından oluşan akademik kadro

  • Bilime ve topluma katkıda bulunan, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde mesleği, üniversiteyi ve ülkemizi temsil eden akademisyenler

  • Ulusal ve uluslararası öğrenci, akademisyen geçiş ve değişim programları 

  • Kurum içi ve kurum dışı paydaşlara eğitim olanağı sağlayan modern donanımlı Klinik Simülasyon ve Eğitim (CASE) Merkezi

  • İsteğe bağlı İngilizce hazırlık programı

  • Etkin öğrenci danışmanlığı

  • Pandemi ve deprem gibi değişen koşullara kısa sürede uyum sağlayan esnek ve dinamik yapı

  • Lisansüstü eğitim programları

  • Uluslararası öğrenciler ile bölümün uluslararası düzeyde yakaladığı yüksek bilinirlik düzeyi 

  • Artan mezun sayıları ile bölümün daha tanınır bir düzeye ulaşması 

  • Güncel, ileri teknolojik altyapıya sahip Acıbadem Sağlık Grubu’na bağlı afiliye hastanelerde uygulamalı eğitim yapma olanakları

  • Sağlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde marka değeri kanıtlanmış Acıbadem Sağlık Grubu ile eğitim, öğretim ve araştırma amaçlı iş birlikleri 

  • Fizyoterapist istihdamı bulunan ve klinik uygulama yönergesine uygun, çeşitli sağlık ve eğitim kurumları ile iş birliği fırsatları 

  • Kurum kültürünü benimsemiş, sorumluluklarını içselleştiren akademik ve idari personel

  •       Toplu taşıma araçları ile kolay ulaşılabilir konuma sahip öğrenci kampüsü. 

  • Sağlık temalı üniversite kimliğiyle interdisipliner ve multidisipliner çalışma kültürü

  • Yayın, proje ve bilimsel etkinliklere katılımda üniversitenin güçlü katkısı  

  • Yönetsel birimlere kolay ulaşılabilirlik, hızlı karar verme süreçlerine sahip olma 

  • İç ve dış değerlendirmelere açık bir yönetim anlayışı 

  • Hem anadilde hem de yabancı dilde mesleki gelişimi destekleyecek alana özgü kaynaklarıyla zengin kütüphane hizmeti

    İyileştirilmeye Açık Yönler

  • Öğrenci Merkezli Eğitim (ÖME) uygulamasına geçiş sürecinin tamamlanmaması 

  • İdari iş yükünün ağırlığı nedeniyle akademik personelin akademik faaliyetlere yeterince zaman ayıramaması

  • Akademik personel ücretlerinin yetersizliği 

  • Akademik performans ödül ve teşvik sistemindeki eksiklikler

  • Lisans öğrencilerinin bilimsel çalışmalara katılımındaki kısıtlar 

  • Uluslararası öğrencilerin üniversiteye uyumunu kolaylaştıracak bir sistem ihtiyacı. 

  • İdari personelin ücretlerindeki yetersizlik, kalifiye personelin yeni işe başlayan personelle aynı maaşı alması, iş yükünün fazla oluşu sebebiyle kurum aidiyetinin zayıf olması, nitelikli, sayıca yeterli insan gücünü istihdam edecek ve mevcut personeli koruyacak ücret politikasının eksikliği

  • İdari personel sayısının yetersizliği 

  • Bölümde görevlendirilen tıp fakültesindeki akademisyenlerin farklı lokasyonlara dağılması

  • Temel bilimler ile bölüm arasında yeterli iş birliğinin sağlanamaması

  • Afiliye hastaneler ve kampüs arasındaki mesafenin uzaklığı

  • Her akademik birimin kendine ait bütçesinin olmaması

  • Üniversitenin kendine ait bir eğitim ve araştırma hastanesinin olmaması

  • Kampüs dahilinde açık hava alanlarının yetersizliği 

  • Bölüme ait yetersiz sayıda ofis alanı

  • Sosyal ve kültürel etkinliklerin yeterli düzeyde olmaması

  • Uluslararası destekli projelerin az sayıda olması 

  • Tüm bilgi sistemlerinin birbiri ile entegre çalışmaması, otomasyon bilgi sistemlerinin 

  • ihtiyaçları yeterince karşılayamaması, bilgi aktarımında sürecin yavaş ilerlemesi, istenen verilere tek sistemden ulaşım zorluğu

  • Mezunlarla sınırlı düzeyde iş birliği 

    Fırsatlar

  • Sağlık sektörünün büyüme hızındaki artış nedeniyle nitelikli sağlık profesyonellerine olan gereksinimin ülke düzeyinde yükselmesi

  • Acıbadem Sağlık Grubu Hastaneleri’nin altyapısına erişim ve uygulamalı eğitim alternatiflerinin bulunması

  • Acıbadem Sağlık Grubu Hastaneleri’nin istihdamda kendi mezunlarına öncelik vermesi ve klinik uygulama lokasyonlarının çeşitliliği nedeniyle mezuniyet sonrası istihdam olanaklarının geniş olması

  • İstanbul gibi iş ve sosyal yönden pek çok avantaja sahip kozmopolit bir şehirde konumlanması 

  • Acıbadem Sağlık Grubu Hastaneleri’nde nitelikli eğitici-araştırıcı insan kaynağının bulunması

  • Araştırma fonlarının artması (TÜBİTAK, TÜSEB, AB vs)

  • Ulusal ve uluslararası öğrenci değişim talebinin varlığı

  • Sağlık ve diğer sektörler arasındaki iş birliği gereksiniminin artması 

  • Sağlık hizmetlerinin öncelikli ve ihtiyacın arttığı bir sektör olması 

  • Güçlü vakıf üniversitelerinin önem kazanması

  • Yükseköğrenim yapmayı hedefleyen öğrenci sayısındaki yükseliş

  • Sağlık bilimleri ile ilgili mesleklere duyulan ilginin giderek artması 

  • Türkiye’deki nüfus profilinin değişimi ve artan kronik hastalıklarla ilişkili olarak koruyucu/rehabilite edici fizyoterapi yaklaşımlarına ihtiyacın büyümesi 

  • Fizyoterapi mesleğinin toplumda ve medyada tanınırlığının güçlenmesi 

  • YÖK tarafından üniversitelerin uluslararası düzeyde saygınlığının önceliklendirilmesi 

  • Yükseköğrenimde kalite ve akreditasyonun öneminin gittikçe artması

    Tehditler

  • Türkiye’nin değişken sağlık, eğitim politika ve uygulamaları

  • Fizyoterapist yetiştiren lisans programlarının sayısında ve öğrenci kontenjanlarında artış 

  • Öğrencilere kamu kurumlarında uygulamalı eğitim yaptırmada yaşanan güçlükler

  • Türkiye’nin ve yakın coğrafyanın içinde bulunduğu ekonomik ve siyasi koşullar

  • Ülke genelindeki vakıf üniversitelerinin lisans programlarındaki öğrenci kontenjanlarının dolmaması riski

  • Bazı alanlarda sağlık profesyonellerinin sayısının hızla artması nedeniyle kamu ve özel sektörde istihdam sıkıntısı

  • Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümünde nitelikli akademisyen yetersizliği

  • İdari personelin işe devamının sürdürülebilirliğindeki zorluklar

  • Toplumun vakıf üniversitelerine eğitim kalitesi ve maddi gereksinimler açısından şüpheli yaklaşımı

  • Bazı öğrencilerin orta öğretim temel bilgilerinin yetersiz olması ve öğrencilerin üniversiteye hazır olma konusundaki eksiklikleri

  • ÖSYS sınavında barajın kalkması, buna bağlı olarak bölüme yerleşen öğrenci sıralamalarının düşmesi ve sınıfın puan sıralamasında heterojenlik olması

  • Sarf malzeme, teçhizat ve makine alımlarında yurtdışına bağımlılık

  • Küresel tehditler (Salgın hastalıklar, kuraklık, plansız göç, enerji kaynaklarında kısıtlamalar)