Sunum Başlığı: “Hiperaktif mi Yaramaz mı?” İlkokulda Okul Başarısızlığının Tıbbileş(tiril)mesi
Sunum Özeti: Bu sunum doktora çalışması kapsamında 2018-2020 yılları arasında gerçekleştirilen niteliksel bir araştırma sahasına dayanmaktadır. Türkiye’de bilimsel literatür ve kamuoyunda nadir olarak sosyal bir olgu olarak yorumlanan okul başarısızlığı daha çok psikolojik ve tıbbi açıdan ele alınmaktadır. Başarısızlık yaşayan öğrenciler için kurumsal olarak alınabilecek tek tekbir öğrencilerin tıbbi tanı almaları ve engellilik raporu çıkarmalarına dayanmaktadır. Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin, okul psikolojik danışmanlarının ve ÖÖB/DEHB tanısı almış öğrencilerin ebeveynlerinin tanı öncesi, tanılama ve tanı sonrası süreçlerdeki deneyimlerine odaklanarak tıbbileştirmenin pratik inşasını irdelemeyi amaçlamaktadır.
Metin Cevizci Kısa Özgeçmiş: Acıbadem Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev alan Metin Cevizci, Galatasaray Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde lisans ve yüksek lisans eğitimlerini tamamladıktan sonra, 2017-2023 yılları arasında École Normale Supérieure de Lyon’da Sosyoloji doktora çalışmalarını gerçekleştirmiştir. Eğitim ve sağlık sosyolojisi alanlarında toplumsal eşitsizlikler, tıbbileştirme, kamu politikaları, bireyleşme ve toplumlaşma süreçleri temaları üzerine çalışmaktadır.
Sunum Başlığı: Akademik Performansın Tıbbileşmesi: Üniversite Öğrencileri Arasında DEHB Tanısı ve Psikostimülan İlaç Kullanımı
Sunum Özeti: Bu sunum, yüksek lisans tez çalışması kapsamında yapılan nitel bir araştırmaya dayanmaktadır. Üniversite öğrencilerinin içinde bulunduğu rekabet kültürü ve artan güvencesizlik ikliminde akademik performanslarından sıkça şüphe duydukları görülmektedir. Son yıllarda, bu şüpheye karşı aldıkları tedbirlerden biri başarısızlık deneyimlerini tıbbi bir problem olarak çerçeveleyip psikostimülan ilaç kullanımına yönelmeleri olmuştur. Sunumda bu duruma örnek olarak Türkiye’nin iki prestijli üniversitesinde eğitimlerine devam eden öğrencilerin deneyimleri aktarılacaktır.
Mert Ertubay Kısa Özgeçmiş: Mert Ertubay lisans derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji bölümünden aldı. Yüksek lisans eğitimini aynı bölümde “Akademik Sorunların Tıbbileşmesi: Üniversite Öğrencileri Arasında Psikostimülan İlaç Kullanımı Örneği” adlı tez çalışması ile 2022 yılında tamamladı. Şu anda doktora çalışmalarına devam etmektedir. Sağlık ve beden sosyolojisi alanları ile ilgilenmektedir.