Acıbadem Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Sosyoloji Bölümümüz tarafından düzenlenen “Sosyoloji Günleri IV: Toplumsal Krizler, Kırılganlıklar ve İktidar” adlı etkinlik 17 Mayıs 2024 tarihinde üniversitemizde gerçekleşti. Gündelik ve kurumsal yaşamda sıklıkla karşımıza çıkan kriz durumlarının çeşitli toplumsal gruplarda ürettiği kırılganlık deneyimlerinin ve iktidar alanlarının tartışıldığı etkinlikte 5 konuşmacı ve 43 katılımcı yer aldı. Etkinlikte, afet süreçlerinde afetzede deneyimleri, Türkiye’de çöp ekonomisinin toplumsal tabakalaşma ile ilişkisi, çalışma hayatında beyaz yakalı deneyimleri, hukuk süreçlerinde savcıların meslek deneyimleri ve eğitim politikalarının öğretmen ve veli deneyimlerine yansıması konu başlıkları ele alındı.
Sainte Pulcherie Fransız Lisesi Rehberlik Birimi bünyesinde psikolog olarak çalışan Zeynep İclal İncioğlu, kırılganlık olgusunu ‘öteki’ ile kurulan ilişki üzerinden kavramsallaştırarak göç ve deprem sahalarından yola çıkıp kırılganlık durumunun bireysel deneyimlenme biçimlerini iki farklı vaka örneği üzerinden aktararak bireylerin deprem deneyimlerine ve kırılganlığın toplumsal eşitsizlik boyutlarına değindi.
Sosyolog İrem Nihal Balcı ise Türkiye’de çöp ekonomisini tanıttıktan sonra çöp toplayıcıları ile gerçekleştirmiş olduğu saha araştırmasından hareketle sektörün toplumsal katmanlaşma ile ilişkisini irdeledi.
Türk Alman Üniversitesi’nden Dr. Öğretim Üyesi Ayça Deniz Yılmaz da çeşitli sektörlerde görev alan beyaz yakalı çalışanlarla gerçekleştirmiş olduğu saha araştırmasından yola çıkarak ‘çalışma hayatında anlam kaybı’ konusunu ele aldı.
Galatasaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Araştırma Görevlisi Gözde Aytemur, Avrupa Birliği entegrasyon sürecinde uygulamaya konulan yargı reformunun çeşitli hukuki dönüşüm ve süreçler altındaki kesintili tarihini hatırlattıktan sonra yargı kurumunun baş aktörlerinden olan savcıların deneyimlerini, gerçekleştirmiş olduğu saha araştırmasından hareketle ortaya koydu.
Etkinliğin son konuşmacısı olan İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Sosyoloji Bölümü Araştırma Görevlisi Metin Cevizci, Türkiye’de eğitimin içinde bulunduğu kriz durumunu ilkokullarda gerçekleştirmiş olduğu saha araştırmasından hareketle niceliksel göstergeler üzerinden ortaya koydu. Sunumunun diğer yarısındaysa öğretmen ve veli deneyimlerine odaklanarak bu gruplarda üretilen kırılganlık deneyimlerinin kurumsal yapı ve sosyal eşitsizliklerle olan bağını irdeledi.
Etkinlik sonunda katılımcılar tarafından konuşmacılara yöneltilen sorular yanıtlandı.
Haber Tarihi: 04/06/2024
Son güncelleme tarihi: 18.07.2024