Üniversiteye yeni kayıt yaptıracak öğrenciler, Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesinin İnternet sayfasında yer alan Öğrenci Yurtlarının Web sayfasında bulunan Link üzerinden başvuru yapabilirler.
(https://v1.livinsoft.com/student/pre-registration/dorms/acibadem-universitesi/6 ) tıklayınız.
(Dekontların açıklama kısmına başvuru yapan öğrencilerin isimleri ve T.C numaraları yazılmalıdır.)
Son 6 ay içinde çekilmiş fotoğraf olmalıdır. Biyometrik fotoğraf kabul edilmemektedir. Resimler elden teslim edilecektir.
Elden teslim edilen fotoğrafın aynısı sisteme eklenmek zorundadır.
Öğrencilerin, Üniversite'ye kayıt esnasında bildirmiş oldukları adres ve telefon numaralarında (aile bireyleri dâhil ) değişiklik meydana gelmiş ise yeni adres bilgilerini başvuru formuyla birlikte Yurt Yönetimi'ne bildirmeleri gerekmektedir.
Yurt için istenen belgelerin ayrıca karşılanması beklenmektedir.
Yurt başvuru formunda belirttiğiniz takdirde, olanaklarımız ve yerleşim önceliklerimiz dahilinde talebiniz karşılanmaktadır.
Yurda en erken giriş tarihi, aksine bir duyuru yapılmadıkça, Üniversite tarafından ilan edilen akademik yıl başlangıç tarihinden 2 (iki) gün öncedir. Mesai saatleri içinde girişler yapılmaktadır.
Evet var, bunlar;
Hafta sonu giriş yapacak öğrencilerimizin hafta içinde yurt giriş prosedürlerini gerçekleştirmiş olmaları gerekmektedir.
Yurt odalarında yatak, alez, yorgan, yastık, yatak mobilyaları, gardırop, kasa, çalışma masası ve sandalyesi, mini buzdolabı, koltuk, , mikrodalga fırın ve masa lambası mevcuttur. Nevresim, havlu, isteğe göre yorgan gibi tekstil malzemelerini öğrenciler kendileri temin etmektedirler.
Gençlik ve Spor Bakanlığı Özel Öğrenci Barınma Hizmet Yönetmeliğindeki koşullar geçerlidir.
Yurtlardan çıkış işlemlerini tamamlayıp oda anahtarını teslim eden öğrencilerin Yurt Yönetimi'ne gelerek depozito iade formunu doldurmaları gerekmektedir. Öğrenci kaldığı oda ve eşyasına hasar vermiş ise, hasar bedeli düşüldükten sonra kalan depozito tutarı, hasar verilmemiş ise depozitonun tamamı öğrencinin bildirmiş olduğu çıkış tarihinden sonraki 30 (otuz) gün içinde iade edilir.
Gençlik ve Spor Bakanlığı Yükseköğrenim Özel Öğrenci Barınma Hizmetleri Yönetmeliğindeki koşullar geçerlidir.
Dönem içinde yurttan ayrılmak isteyenler, son oda kontrollerini yaptırarak yurttan ayrılabilirler. Bunun için, çıkışların da mesai gün ve saatleri içinde olması gerekir. Ancak, normal mesai saatleri dışında yurtları terk edenler odalarını kilitleyerek anahtarlarını resepsiyona bırakabilirler. Bu durumda, görevliler tarafından yapılacak oda kontrol sonucunu peşinen kabul etmiş sayılırlar.
Yurttan ayrılırken, öğrencinin tüm eşyasını bina dışına taşıması esastır. Daire ortak yaşam alanı veya bavul odasında bırakılan eşyadan, yurt yönetimi ve çalışanları sorumlu değildir.
Depozito ücretini yatırmayan/tamamlamayan öğrencilerin yurda kaydı yapılmaz.
Yurtta kalan ya da kalmak için başvuru yapan burslu/burslu olmayan tüm öğrencilerin depozito yatırması gerekmektedir.
Bir sonraki öğretim yılı için yurda başvuru yapmış öğrenciler depozito iadesi alamazlar. Öğrenci yurt ile tamamen ilişiğini kesiyor ise depozito iade formu doldurarak depozito iadesi talep edebilir ve öğrencinin bildirdiği banka hesabına 30 gün içinde yatırılır.
Öğrencilerimiz yurttan ayrılacakları gün odalarını tamamen boşalttıktan sonra Yurt Yönetimi'ne gelerek çıkış formunu imzalayarak oda anahtarını/kartını teslim ederler. Oda kontrollerinde hasar tespit edilmesi halinde öğrencilere haber verilerek depozitolarından hasar bedeli kesilir.
Yurtta konaklayan öğrencilerimizin oda/dolap anahtarlarını kaybetmeleri durumunda, oda anahtarı bedeli tahsil edilir.
Yurtta kalan öğrencilerimiz dışında misafir kabul edilmemektedir.
Odalarınızda hayvan beslenmesine ve bulundurulmasına izin verilmemektedir.
Yurt şartları ve uygunluk derecesine göre, yurda giriş tarihinden itibaren 15 gün içerisinde, değişiklik yapılabilir.
Öğrenciler, ortak alan ve dairelerinde çevrelerine rahatsızlık verecek şekilde gürültü yapamazlar ve huzuru bozamazlar. Televizyon, telefon, bilgisayar gibi elektronik aletleri ve müzik aletlerini yüksek sesle kullanamazlar/çalamazlar. Saat 23.00 ‘dan sonra daire arkadaşlarının onayı dâhilinde televizyon seyredebilirler.
Kullanmadığınız kişisel eşyalarınızı yurt yetkililerinden bavul kartı alarak bavul odasına bırakabilirsiniz.
Hayır.
Yurttaki tüm dairelerde mini buzdolabı mevcuttur.
Öğrenci şikâyetlerinde gizlilik esastır. Öğrencilerin Yurt Yönetimi ile paylaştığı konular ilgili görevliler dışında bir başkasına bildirilmez ya da başkasına bu konuda bilgi verilemez.
Sömestr tatilinde öğrencilerimiz odalarını boşaltmazlar. Odalarını düzenli bırakmak kaydı ile tatil süresince eşyaları odalarında kalabilmektedir.
Kerem Aydınlar Vakfı & Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesince; yurtta konaklama bursu olan öğrenciler, Üniversite tarafından belirlenen dairelerdeki odalara, Yurt Müdürlüğünce yerleştirilir. Farklı oda tipinde kalmak isteyen yurt konaklama bursu olan öğrenciler, kalmak istedikleri odanın konaklama bedelinin %50'sini ödeyerek konaklayabilirler.
Odanızın temizlik günlerinde odanızı, masanızın üstünü derli toplu bırakırsanız, odanın zemininde çok fazla ayakkabı, bavul, kutu gibi eşyaların bulunmamasına ya da o gün bunları kaldırmaya özen gösterirseniz odanızın daha detaylı temizlenmesi mümkün olacaktır.
Oda temizliği, Yönetim tarafından belirlenen programa göre görevlilerce yapılır. Öğrenciler odaları belirtilen günlerde temizliğe uygun halde bulundurmak zorundadır.
Standart temizlik uygulamalarımızın dışında fazladan temizlik taleplerini karşılama yönünde uygulama mevcut değildir.
Öğrenciler, Yurt Yönetimi tarafından yerleştirildikleri odalarda kalmak zorundadırlar. Herhangi bir sebeple Yurt Yönetiminin bilgisi dışında başka bir odada kalamazlar.
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi öğrencileri ve diğer üniversite öğrencileri yaz döneminde Yurt Yönetimi tarafından belirlenen ücreti ödedikleri takdirde, yurttan faydalanabilirler.
Tüm öğrencilerimiz bir sonraki seneye yurt başvurusu yapmış ise, yazın yurttan ayrılırken bavul odasına eşyalarını bırakabilir.
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Kerem Aydınlar Kampüsü'nde bulunan revirden saat 08.30-17.30 saatleri arası faydalanabilirsiniz.
Teknik servis ekibimiz bina içinde oluşabilecek günlük arıza, onarım ve yenileme hizmeti vermektedir. Dairelerde oluşabilecek hasarlarda öğrenciler yönetimi bilgilendirirler.
Yurt kurallarına uymayan öğrenciler, Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Öğrenci Yurtları Yönergesinde ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın Yükseköğrenim Özel Barınma Hizmetleri Yönetmeliğinde yer alan ilgili maddeye göre değerlendirilir.
Yurtlardan ilişiği kesilen öğrenciler, bir dahaki dönemlerde yurtlarımıza alınmaz.
Yurt konaklama bedelinde anlaşmalı bankalara taksitlendirme yapılabilir
Okuldan uzaklaştırma cezası alan yurt öğrencileri uzaklaştırma süresi boyunca yurtlarda kalamazlar.
Yurt tarafından gerekli uyarı yapıldıktan sonra odada bulunan kişisel eşyalar, atık olarak değerlendirilir, anahtar bedeli ve oluşan bir hasar var ise depozitodan kesilir.
Adınıza gelen kargoyu kargo alım saatlerinde yurt resepsiyonundan alabilirsiniz. Kredi kartları güvenlik açısından teslim alınmamaktadır.
Sorunlarınızı binanızın Yurt Yönetimi ile paylaşarak çözülmesini sağlayabilirsiniz.
Alınan yedek anahtar yurt resepsiyonuna teslim edilmediği takdirde öğrencinin depozitosundan kesilir.
Yurt odalarındaki dedektörler duman algılayıcı dedektörlerdir. Kontrol merkezine önce sessiz, sonra sesli alarm olarak sinyal gitmektedir. Dedektörlerin oda kullanıcıları tarafından herhangi bir cisimle kapatılması ya da yerinden sökülmesi durumunda güvenliği tehlikeye atan davranışlar çerçevesinde değerlendirilerek cezai işlem uygulanır.
Katlardaki yangın tüpleri kuru kimyevi toz, mutfaklardaki yangın tüpleri karbondioksit gazı içeren tüplerdir. Amacı dışında kullanılmaları halinde güvenliği tehlikeye atan davranışlar çerçevesinde değerlendirilerek cezai işlem uygulanır.
Ortak kullanıma açık Hobi Mutfağı bulunmaktadır. Hobi mutfağında ocak, tost makinesi, fırın, mikrodalga fırın, buzdolabı, dondurucu, su ısıtıcı ve bulaşık makinesi mevcuttur. Diğer tüm malzemeleri öğrencinin kendisi temin etmektedir. (Tabak, çatal, kaşık tencere, tava vs.)
Hobi mutfağında tüm öğrencilerin bulaşıklarını yıkamaları/bulaşık makinesine yerleştirmeleri gerekmektedir. Ayrıca, bırakılan/unutulan eşyaların sorumluluğu öğrencilere aittir.
Kullanım esnası ve sonrasında hobi mutfağının düzeni öğrencilerin sorumluluğundadır. Ayrıca, Hobi mutfağına ait araç ve gereçlerin odalara ve dairelere çıkartılmasına izin verilmez.
Öğrencilerin yurtta kalmayacakları günler için Yurt Yönetimi'ne bilgi vermeleri ya da izin almaları gerekmektedir.
Yurtlarda hafta içi günlerde 06.00-24.00 saatleri arasında, hafta sonu 06.00-02.00 saatleri arasında giriş ve çıkışlara açıktır.
Yurtlarda kablosuz sınırsız internet erişimi mevcuttur. Kablosuz internet hizmetleri online ders içindir, oyun oynamak, müzik ve film indirmek için değildir.
Çamaşırhane, yurtlarda konaklayan tüm öğrencilerin kullanımına 7/24 açıktır. Çamaşırhaneye bırakılan/unutulan eşyaların sorumluluğu öğrencilerimize aittir ve 7 (yedi) gün süreyle sahip çıkılmayan çamaşırlar atık olarak değerlendirilir.
Yurtlarda; elektrikli battaniye, ısıtıcılar, ütü, tost makinesi, çay ve kahve makinası, Kettle (su ısıtıcı), her türlü elektrikli veya gazlı yemek pişirme gereçleri, diğer elektrikli ve gazlı aletler vb. aletlerin kullanımına izin verilmez.
Yurtlarda daire ve odalarda öğrenciye sağlanan olanaklar:
Tüm öğrenci odalarında;
Yatak, yastık, yorgan,
Çalışma masası ve kilitli dolap,
Elbise dolabı,
Duvarda sabit okuma lambası,
Tekerlekli ofis sandalyesi,
Stor ve kumaş perde,
Duvarlara sabitlenmiş dolap ve raflar,
Genel aydınlatma elemanları,
Kişiye özel kasa, klima,
Duman algılama alarm cihazı bulunur.
Dairelerin ortak alanlarında;
Açık mutfağı da içeren salon,
Mini buzdolabı, mikrodalga, Yemek masası ve sandalyeler, koltuk,
TV, dâhili telefon,
El feneri, yangın söndürme cihazı,
Klima ( soğutma amaçlı ),
Duman algılama alarm cihazı bulunur.
Yurt ortak alanlarında öğrenciye sağlanan olanaklar:
Merkezi ısıtma,
24 saat sıcak su,
Hobi mutfağı,
Güvenlik,
Çok amaçlı salonlar,
Bireysel ve grup çalışma odaları,
Hafta içi 5 gün (eğitim günleri) kahvaltı,
Her katta su sebili,
Ütü, çamaşır ve kurutma imkânları.