Kurumlar Arası Yatay Geçiş
Diğer Üniversitelerden ACU’nun aynı düzeyde bölüm/programlarına (lisanstan lisansa, ön lisanstan ön lisansa)yapılan geçişi ifade eder. Kurumlar arası yatay geçiş ile öğrenci kabulü YÖK’ün “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ile “Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Lisans, Ön Lisans Diploma Programlarına Yatay Geçiş Yönergesi” hükümlerine göre yapılır.
Konuyla ilgili Yönerge ve Yönetmelikler:
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Lisans, Ön Lisans Diploma Programlarına Yatay Geçiş Yönergesi için tıklayınız.
Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik için tıklayınız.
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Taban Puanlar ve Kontenjanlar için tıklayınız.
Başvuru için Gerekli Belgeler
- Adayın lise diploması (kayıtlı olduğu Üniversitede ise fotokopisi, eğer öğrencide ise aslı veya e-devlet üzerinden)
- Öğrenci Belgesi Aslı (Onaylı Mühürlü, e-imzalı veya e-devlet üzerinden)
- Transkript Aslı (Onaylı Mühürlü, e-imzalı veya e-devlet üzerinden)
- Disiplin durum belgesi (Onaylı Mühürlü, e-imzalı veya e-devlet üzerinden)
- Ders İçerikleri
- Öğrencinin Yatay Geçiş Yapmasında Sakınca Olmadığına Dair Yazı: Kayıtlı olduğu Üniversiteden alınmış yeni tarihli, onaylı, mühürlü veya e-İmzalı belge(Bu belge YÖK'ün 30.01.2019 tarih ve 2019-859 sayılı yazısı kapsamında talep edilmektedir. Üniversitemize kabul alınması halinde kayıt esnasında belgeyi üniversitemize teslim etmeleri zorunludur),
- YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi,
- YKS Sonuç Belgesi,
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
Son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş, her birinin arkasına adı soyadı ve T.C. kimlik no yazılmış 3 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda vesikalık fotoğraf,
KKTC Hariç Diğer Yurtdışı Yatay Geçiş ile Başvuru ve Kayıt Yapacak Öğrenciler için ilave olarak istenilen belgeler;
- Yurda Giriş/Çıkış Belgesi (Emniyet Genel Müdürlüğü’nden alınan veya E-Devlet üzerinden alınan doküman-*Yurtdışında eğitim alınan yıl/dönemleri kapsayan giriş-çıkış tarihlerinin bulunduğu sayfalar)
- Dünya Sıralaması Belgesi
- Pasaportun Onaylı Sayfaları (Yurtdışında eğitim alınan yıl/dönemleri kapsayan giriş-çıkış kaşelerinin de yer aldığı her bir sayfa örneğinin eksiksiz yüklenmesi gerekmektedir. Aksi takdirde değerlendirmeye alınmayacak, başvuru için ek süre verilmeyecektir.)
- Yeni Tarihli YÖK’ten Alınan Denklik Belgesi.
Öğrenci İşleri Müdürlüğü İletişim Bilgileri: ogrenci.isleri@acibadem.edu.tr
2025-2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ YATAY GEÇİŞ BAŞVURULARI İÇİN TIKLAYIN