Vizyonumuz;
Ulusal ve uluslararası standartlarda hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırmaları ile öncü, en fazla tercih edilen, referans gösterilen hemşirelik eğitim kurumu olmaktır.
Misyonumuz;
Temel Değerlerimiz;
Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü;
Program amacımız, ulusal ve uluslararası standartlarda, sistematik sorun çözme yaklaşımı ve etik duyarlılıkla bütüncül olarak bakım sunabilen, her düzeyde sağlık bakım kuruluşunda istihdam edilen hemşireler yetiştirmektir.
Başarım göstergesi: Mezunların, sağlık bakım kuruluşlarında %90’ın üzerinde istihdam edilmesi
Mezunlar, bilimsel verilere ve teknolojiye dayalı, yenilikçi uygulamaları ile ekip anlayışı içerisinde bakımın ve mesleğin gelişimine yön verecek eğitimci, araştırıcı ve lider rol üstlenirler.
Başarım göstergesi: Mezuniyeti takip eden süreçte, mesleğin gelişimine yön verecek eğitimci, araştırıcı ve lider rolünü %25’in üzerinde üstlenmeleri
Mezunlar, yaşam boyu öğrenme bilinciyle akademik, mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürürler.
Başarım göstergesi: Mezuniyet sonrası mesleki ve akademik gelişimini %25’in üzerinde sürdürmeleri
Bilgi sistemleri ve sağlık bakım teknolojilerini, hemşirelik bakım uygulamalarında kullanır.
Program Çıktıları (PÇ)
|
PA 1 |
PA 2 |
PA 3 |
PÇ 1 | Y | Y | Y |
PÇ 2 | Y | Y | Y |
PÇ 3 | Y | Y | Y |
PÇ 4 | Y | Y | Y |
PÇ 5 | Y | Y | Y |
PÇ 6 | O | Y | O |
PÇ 7 | O | Y | O |
PÇ 8 | Y | Y | Y |
PÇ 9 | O | Y | Y |
PÇ 10 | O | Y | O |
PÇ 11 | O | Y | O |
*D= Düşük, O=Orta, Y=Yüksek
Hemşirelik lisans programı; disiplinlerin yapısına dayalı programlardan biri olan “Klasik Eğitim Modeli’nde” oluşturuldu. Disiplin yapısına dayalı programlarda amaç, o disipline özgü kavram, kuram ve ilkelerin, araştırma, uygulama, eğitim ve yönetiminin öğretilmesidir. Bu şekilde disiplin alanına giren bilgiyi bütünleştirmek, organize etmek, sınırlarını ve boşluklarını göstermek ve geliştirmek esas alınır. Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Hemşirelik Bölümü modelinin yapılandırılmasında ulusal ve uluslararası boyutta toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamaya yönelik gelişmeler dikkate alınmıştır. Program, Klasik Eğitim Modelinde hemşirelik eğitimi teorik ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Dersler; alanında uzman öğretim üye/elemanları tarafından yürütülmektedir.
Klasik eğitim modeli doğrultusunda tüm anabilim dalları ders içeriklerini; insan, sağlık/hastalık, çevre ve hemşirelik ana kavramları çerçevesinde planlamakta ve öğrencilerin, bilişsel, psikomotor ve duyuşsal düzeyde öğrenmelerini destekleyecek şekilde aktif öğrenme yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir. Anabilim dalına özgü dersler yürütülürken farklı hemşirelik model ve kuramları kullanılmaktadır. Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli, Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli, OMAHA Sınıflama Sistemi, Hemşirelikte Etkileşim Modeli ve Kişilerarası İlişkiler Modeli programda kullanılan modellerdir. Sahada ve kliniklerde yürütülen uygulamalarda model olarak, “İşbirlikli Model- Klinik Öğretim Ortak Modeli” kullanılmaktadır.
Modele ilişkin bilgiler Hemşirelik Program Kılavuzunda yer almaktadır.