Ana içeriğe atla

Vizyonumuz;

Ulusal ve uluslararası standartlarda hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırmaları ile öncü, en fazla tercih edilen, referans gösterilen hemşirelik eğitim kurumu olmaktır.

Misyonumuz;

  • Sağlıklı/hasta birey ve topluma yönelik; güvenli, kanıta dayalı, kaliteli, kültüre duyarlı bakım veren,
  • Eleştirel düşünen, kritik karar verebilen, etik ve evrensel değerlere sahip,
  • Ekip anlayışına sahip, yenilikçi, fark yaratan,
  • Araştırma becerilerine sahip, mesleğin gelişimine katkı sağlayabilecek dünya standartlarında lider hemşireler yetiştirmektir.

Temel Değerlerimiz;

Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü;

  • İnsanın, bir bütün olarak eşsiz ve tek olduğunu kabul eder,
  • Topluma sunduğu hizmetlerde etik ilkelere bağlı, güvenilir ve hesap verebilir olmayı vurgular, 
  • Bilimin üstünlüğüne inanır, sistematik yaklaşımı benimser, 
  • Başarıda kurum aidiyeti, etkin iletişim ve ekip çalışmasının önemine inanır.”

HEMŞİRELİK LİSANS EĞİTİMİ PROGRAMININ AMAÇLARI
  1. Program amacımız, ulusal ve uluslararası standartlarda, sistematik sorun çözme yaklaşımı ve etik duyarlılıkla bütüncül olarak bakım sunabilen, her düzeyde sağlık bakım kuruluşunda istihdam edilen hemşireler yetiştirmektir.

    Başarım göstergesi: Mezunların, sağlık bakım kuruluşlarında %90’ın üzerinde istihdam edilmesi

  2. Mezunlar, bilimsel verilere ve teknolojiye dayalı, yenilikçi uygulamaları ile ekip anlayışı içerisinde bakımın ve mesleğin gelişimine yön verecek eğitimci, araştırıcı ve lider rol üstlenirler.

    Başarım göstergesi: Mezuniyeti takip eden süreçte, mesleğin gelişimine yön verecek eğitimci, araştırıcı ve lider rolünü %25’in üzerinde üstlenmeleri

  3. Mezunlar, yaşam boyu öğrenme bilinciyle akademik, mesleki ve kişisel gelişimlerini sürdürürler.

    Başarım göstergesi: Mezuniyet sonrası mesleki ve akademik gelişimini %25’in üzerinde sürdürmeleri

T.C. ACIBADEM MEHMET ALİ AYDINLAR ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ PROGRAM ÇIKTILARI
  1. Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme, tedavi ve rehabilitasyon sürecinde güvenli ve etkin hemşirelik bakımı sunmak için temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir.
  2. Hemşirelik bakımını, kanıta dayalı bilgi ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak, hemşirelik süreci doğrultusunda verir.
  3. Olağan ve olağanüstü durumlarda hemşirelik bakım uygulamalarını gerçekleştirirken problem çözme, çatışma ve kriz yönetimi becerilerini kullanır.
  4. Sağlık bakım ekibi üyeleri ile iş birliği yapar,  etkili iletişim kurar ve ekip içinde mesleki otonomisini yansıtır.
  5. Temel mesleki yetkinliklerini eğitim ve yönetim alanlarında kullanır.
  6. Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki örgütler ve sivil toplum örgütleri ile iş birliği yapar, proje ve etkinliklerde rol alır.
  7. Bilimsel araştırmalara katılır, bilimsel yayınları eleştirel olarak değerlendirir ve uygulamaya yansıtır.
  8. Hemşirelik bakım uygulamalarını; yasalara, etik ilkelere, kültürel değerlere, kurumsal politika ve kalite süreçlerine uygun şekilde yürütür.
  9. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür, uygulamalarına yansıtır.
  10. Gelişimini, mesleki iletişimini ve uygulamalarını sürdürebilmek için İngilizceyi en az "Avrupa Dil portföyü B1 Genel Düzeyinde" kullanır.
  11. Bilgi sistemleri ve sağlık bakım teknolojilerini, hemşirelik bakım uygulamalarında kullanır.

     

HEMŞİRELİK LİSANS PROGRAMI AMAÇLARININ PROGRAM ÇIKTILARIYLA UYUMU

 

 

Program Çıktıları (PÇ)

 

 

PA 1

 

PA 2

 

PA 3

PÇ 1

Y

Y

Y

PÇ 2

Y

Y

Y

PÇ 3

Y

Y

Y

PÇ 4

Y

Y

Y

PÇ 5

Y

Y

Y

PÇ 6

O

Y

O

PÇ 7

O

Y

O

PÇ 8

Y

Y

Y

PÇ 9

O

Y

Y

PÇ 10

O

Y

O

PÇ 11

O

Y

O

*D= Düşük, O=Orta, Y=Yüksek

Mezunlarımızın Eğitim Programı Amaçlarına Ulaşma Düzeyi

Hemşirelik lisans programı; disiplinlerin yapısına dayalı programlardan biri olan “Klasik Eğitim Modeli’nde” oluşturuldu. Disiplin yapısına dayalı programlarda amaç, o disipline özgü kavram, kuram ve ilkelerin, araştırma, uygulama, eğitim ve yönetiminin öğretilmesidir. Bu şekilde disiplin alanına giren bilgiyi bütünleştirmek, organize etmek, sınırlarını ve boşluklarını göstermek ve geliştirmek esas alınır. Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Hemşirelik Bölümü modelinin yapılandırılmasında ulusal ve uluslararası boyutta toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamaya yönelik gelişmeler dikkate alınmıştır. Program, Klasik Eğitim Modelinde hemşirelik eğitimi teorik ve uygulama bölümlerinden oluşmaktadır. Dersler; alanında uzman öğretim üye/elemanları tarafından yürütülmektedir. 

Klasik eğitim modeli doğrultusunda tüm anabilim dalları ders içeriklerini; insan, sağlık/hastalık, çevre ve hemşirelik ana kavramları çerçevesinde planlamakta ve öğrencilerin, bilişsel, psikomotor ve duyuşsal düzeyde öğrenmelerini destekleyecek şekilde aktif öğrenme yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir. Anabilim dalına özgü dersler yürütülürken farklı hemşirelik model ve kuramları kullanılmaktadır. Yaşam Aktivitelerine Dayalı Hemşirelik Modeli, Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli, OMAHA Sınıflama Sistemi, Hemşirelikte Etkileşim Modeli ve Kişilerarası İlişkiler Modeli programda kullanılan modellerdir. Sahada ve kliniklerde yürütülen uygulamalarda model olarak, “İşbirlikli Model- Klinik Öğretim Ortak Modeli” kullanılmaktadır.

Modele ilişkin bilgiler Hemşirelik Program Kılavuzunda yer almaktadır.