Meslek Yüksekokulu Aşçılık Programımızın sektörün uzman isimleri ile öğrencileri bir araya getirmek için gerçekleştirdiği gastronomik söyleşilere Mart ayında;
‘Gastronominin Geleceğinde Çay’ ile Nilgün Yalçın, ‘Türk Kahvesinin 500 Yıllık Öyküsü ve Yeni Nesil Yapım Teknikleri’ ile Atilla Narin, ‘Dondurmaya Dair Her Şey’ konusuyla Aslı Eraltan, ‘Gastronomi Alanında Marka Oluşturmanın Önemi’ ile Burcu Kölemenoğlu konuk oldu.
‘Gastronominin Geleceğinde Çay’ isimli etkinlikte Çay Danışmanı ve Çay Eğitmeni olan Nilgün Yalçın, çayın pişirilmesi hakkında teknik bilgi verirken, çayın kültürümüzdeki yeri ve geleceği ile ilgili katılımcıları bilgilendirdi.
'Anadolu'nun Kayıp Kahveleri' kitabı ve 'Türk Kahvesi Atlası' kitaplarının yazarı olan ‘Türk Kahvesinin 500 Yıllık Öyküsü ve Yeni Nesil Yapım Teknikleri’ isimli etkinliğin konuşmacısı Atilla Narin Türk kahvesinin tarihi, günlük hayata etkisi, yöresel kahveler, Türk kahvesinin doğru yapım teknikleri hakkında bilgi verdi.
Girandola Gelato Kurucusu olan Aslı Eraltan ‘Dondurmaya Dair Her Şey’ isimli sunumunda, öğrencilerin sektöre farklı bir açıdan bakmalarını sağladı. Eraltan, Girandola Gelato’nun kuruluş hikayesi, Türk dondurması ve İtalyan dondurması arasındaki farklar, dondurma yapım teknikleri, dondurma çeşitleri hakkında bilgi verdi.
Mart ayının son etkinliğinde ise ‘Gastronomi Alanında Marka Oluşturmanın Önemi’ başlıklı sunumuyla Eataly şirketinde iletişim ve pazarlama yöneticisi ve Yeditepe Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü’nde öğretim görevlisi olan Burcu Kölemenoğlu ağırlandı. Kölemenoğlu ‘Marka, Markalaşmada anahtar kavramlar, Globalde günceli takip etmenin önemi, Gastronomi markalaştırma planında önemli noktalar’ konularını vurguladı. Kölemenoğlu; marka elçileri, marka değeri, güven, duygusal bağ, pazarlama alt başlıklarını, birçok defa dünyanın en iyi restoranı seçilen, Kopenhag merkezli 'Noma' örneği üzerinden marka incelemesi ile katılımcılarla paylaştı.
Haber Tarihi: 28/03/2024
Son güncelleme tarihi: 06.06.2024